Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
    Thanks
    49

Standaard DwayneNMGN | | Volkswagen Polo Coupé 1.3 ‘93 Exterieur (again)

Beste lezers,

Vandaag vroeg in de ochtend gestart om het exterieur van de Volkswagen Polo van mijn zusje onder handen te nemen. Vorige week heb ik hiervan het interieur gedaan en omdat ze niet erg zuinig was na de vorige detailbeurt in de winter werd het opnieuw tijd voor de buitenkant.

Ondanks dat de auto goed beschermd was in de winter was hiervan niet veel terug te zien. De auto werd alweer wat roze achtig en er zaten een aantal diepe krassen in de lak waarbij ik moest gaan wetsanden. Deze krassen zijn tot stand gekomen omdat me zusje erg slim was om met een spijkerbroek op de auto te gaan zitten. Toen ze van de auto af ging trokken de aanwezige knopen diepe krassen. Wat de swirls betreft viel dit toch reuze mee, maar dat komt omdat ze de auto niet erg vaak wast . We hebben besloten om de auto op diverse plekken aan te pakken met de Rotary en voor de rest was het goed te doen om de auto te behandelen met de Dual Action.

De gebruikte producten:
    • Meguiars shampoo plus
    • Meguiars Last touch icm Meguiars consumenten klei&Meguiars prof. klei
    • Diverse polijstmiddelen van Hamach/Meguiars en Poorboys
    • Meguiars final inspection
    • Chemical guys vertua bond
    • Smartgel
    • Meguiars high gloss endurance tire gel
    • Meguiars all metal polish
    • Smartwax Blue B gone
    • Tardis
    • Meguiars Wheelbrightener
    • Meguiars APC+
    • Dasty Geel
    • Provision rain clear
    • Smartwax rimwax
    • Collinite 476S
    • Chemical Guys Butter Wet Wax

De voor foto's:

De auto is in de tussentijd voor een deel overgespoten. Helaas weet niet elke spuiter wat er moet gebeuren tijdens het overspuiten van een oude auto, met dit als gevolg! Mijn zusje gaat ook zo snel mogelijk contact opnemen met de spuiterij!

De lak is nog wel vies, maar het is wel te zien dat de auto al een stukje doffer is geworden. Doordat mijn zusje de auto niet meer heeft beschermd kreeg de oxidatie toch weer een kansje.

Ik heb geen foto genomen van alle diepe krassen op de auto. Maar ze zagen er allemaal ongeveer zo uit. Met name op de motorkap zaten er heel wat diepe krassen.

De beading was ook niet erg lekker meer. Het is duidelijk te zien dat de auto toe was aan een nieuwe beschermlaag.

Na het proberen weg te krijgen van de krassen bleef er uiteindelijk nog maar 1 oplossing over. Wetsanden..

Na het polijsten was het tijd om te waxen!
    De Butter Wet Wax is een product wat zorgt voor een lekkere wetlookglans. Gemakkelijk op te brengen en uit te buffen en het resultaat is een lekkere wetlook.

De na foto's:

En een blij zusje die beloofd heeft om vanaf nu haar auto wel bij te gaan houden . Uiteindelijk zal mijn zwager dit toch gaan doen denk ik..

Bedankt voor het lezen,

DwayneNMGN

Thanks
    14

Standaard

Mooi rood terug

Thanks
    0

Standaard

Zeer mooi werk geleverd!! Enorm verschil!

Uw zus zal wel terug in alle fierheid met haar wagen rondrijden

Thanks
    15

Standaard

netjes :-)

Thanks
    21

Standaard

Tnx voor de write-up Dwayne, lekker veel foto's...
    Omdat deze kleur nogal fading-gevoelig is waarom niet gekozen voor een selaant met UV-filters?
    Yes we can!

Visit Smartwax Evolution in Car Care, at the AutoRAI 2011 in Amsterdam (NL) from 13 - 23 April 2011. Looking forward meeting you there!

Thanks
    49

Standaard

Tnx voor de positieve reacties, ze rijdt er nu trots in rond!

@ Martin. Deze beschermlaag is maar voor kort. De collinite heb ik gekozen om wat lastig bereikbare delen te beschermen die amper blootgesteld worden aan de zon. De auto gaat terug naar de spuiterij, erna komt er volgens mijn zwager in ieder geval Wet Mirror Finish op en die heeft ook UV bescherming. Was dit niet het geval, dan had ik wel een sealant met UV filter er overheen gezet.
    Laatst gewijzigd door dwayneNMGN; 29 juli 2010 om 11:27 Reden: antwoord @ martin toegevoegd

Thanks
    121

8. The Following User Says Thank You to Steve For This Useful Post:

dwayneNMGN (31 juli 2010)

Regels voor berichten